Johan Pehrson borde få uttalandeförbud

frihetskämpe

frihetskämpe


Är man dum ska man inte få gå ut. Inte för att man efter en rättegång och fällande dom sitter i fängelse. Det ska räcka med att man kanske gjort dumheter i sitt bostadsområde. Då ska man låsas in i vardagsrummet. I alla fall om Johan Pehrson (fp) får bestämma. Men bara om man bor i Rosengård.

Vi på Röd Press lovar att hjälpa till! Nästa gång en Mercedes kör för fort i Stockholms innerstad ska vi beslagta nycklarna, och eventuellt garaget, så att den inte kan göra det igen. Och om det kommer fram att en godsherre på Österlen anlitar svart städhjälp ska vi omedelbart riva huset så det inte kan städas olagligt igen.

Och om det finns en svensk toppolitiker som gång på gång ger sig på demokratin och angriper allas lika rättigheter och rättsäkerheten lovar vi att motverka det på en gång! En bra start vore att ge Johan Pehrson uttalandeförbud, och tvinga hans föräldrar att betala skadestånd om han öppnar munnen igen. Om inte annat så för hans egen skull, så han inte glider in på fel bana och kommer ut som fullfjädrad antidemokrat

5 kommentarer

Filed under Allmänt

5 responses to “Johan Pehrson borde få uttalandeförbud

  1. Nämen det är du precis samma förslag som Sverigedemokraterna har lagt…

  2. Hur i hela friden kan ett uttalande förbud motverka övergrepp på demokrati och rättsäkerhet?

    Istället för att klaga och skrika, kan ni inte ge lite konkreta förslag på hur man skall förbättra situationen i Rosengård istället. Ni gör trots allt anspråk på att veta vad som är fel, visa nu vad som är rätt.

    Jag kan för övrigt hålla med om att Johan Pehrsons uttalande är idiotiskt…

  3. Herr sallad

    Daniel, jag tror att du ska läsa Röd press med glimten i ögat. I alla fall gör jag det. Reagerade först likadant som du när jag läste rubriken, men när jag kom längre ner i artikeln så förstod jag ironin.

    Röd Press läser jag inte för lösningarna, de hittar jag i manifestet. Nej, ibland behövs bara underhållning.

    Härligt provocerande! Fortsätt så här!

  4. Pingback: Johan Pehrson & Beatrice Ask behöver hjälp « Johannes Blogg.

  5. Pingback: Birch » Blog Archive » Johan Pehrson slår till igen

Kommentera

