Röd Press avslöjar medborgarskapsplaner i Göteborg

Efter moderaternas förslag om medborgarskapskontrakt i förra veckan. Kan nu Röd Press avslöja att delar av Sverige planerar att gå längre. Enligt vad Röd Press erfar blir Göteborg först i landet med att lansera sitt eget kontrakt. Så vill du i framtiden bosätta dig inom götets stadsgräns så är det bara att snällt skriva på och anpassa sig.

I en kommentar till Röd Press säger Göteborgs tillträdande Kommunordförande Anneli Hulthén såhär. – Det har varit på tok för mycket pitepalt, spetekaka, strömming och ironisk humor de senaste åren. I Göteborg äter vi sill och ordvitsar därmed basta.

När kontraktet ska tas i bruk är ännu ej känt men det ryktas att det kommer ske inom en snar framtid

kontrakt_01

Ovan: En kopia på det kontrakt som det ryktas ska införas i Göteborg



2 kommentarer

Filed under Allmänt

2 responses to “Röd Press avslöjar medborgarskapsplaner i Göteborg

  1. eva

    hehe fett,

    /kålle

  2. Jenny

    Hahaha! Fan, jag älskar den här bloggen! Jag vill dock trycka på min rätt att behålla min kultur när jag flyttar till Götet. Pitepalt kommer att kokas i Bergsjön, var så säkra. Men andra eftergifter kanske jag kan göra..

    Med kamratliga hälsningar
    Ada Grannas

Kommentera

