Det är kläderna som gör mannen

Röd Press redaktionen har precis fått ta del av Jan Björklunds utökning av förslaget till ny gymnasieskolan. Han vill nu även införa regler som omfattar lärarutbildningen. Björklund skriver:

” I dagens flumskola behövs en ny typ av lärare. Vi som politiker kan inte bara sitta tysta när skolan raseras av pedagoger som inte vet barnens bästa. Det är därför mitt förslag att vid avlagd lärarexamen ska varje lärarstudent erhålla följande:

1. En morot

2. Nya kläder i snygg grå färg med revär. (Damerna får givetvis en liknande kjol.)

3. En piska

4. En snygg hatt att ha käckt på sné. Företrädesvis med någon form av emblem som visar att det är en lärare som kommer gående.

5. Blänkande svarta stövlar.

6. Ett kopieringskort innehållande 2 000 000 kopior till de nationella proven.

Detta ska delas ut under högtidliga former i kyrkan, gärna inslaget med snyggt rött sidenband.”

1 kommentar

Filed under Våra vänner

One response to “Det är kläderna som gör mannen

  1. Hannas syster

    Som lärarstudent gillar jag ju Björklunds förslag om att jag ska få blanka svarta stövlar och en piska. Då kanske jag äntligen kan börja leva upp till folks bild av mig som en grym feministdominatrix…

    Inget jag skulle ta med in i klassrummet direkt iofs.

Kommentera

