Ångerfull Björklund efter aprilskämt

jb.jpg

Det är en bekymrad Jan Björklund som ringer upp Röd Press-redaktionen. Han säger att han alltid setts som en tråkig och träig politiker. Han berättar: ”En dag satt jag på youtube och hittade på den gamle sosseledaren Ingvar Karlssons spexiga raplåt. Jag tänkte att, kan han så kan väl jag?”

Jan Björklund låter som han får en klump i halsen, men fortsätter. ”Jag tänkte att jag skulle spexa till det lite helt enkelt, ja till första april alltså. Så jag skickade ett pressmeddelande om en gymnasiereform. Det var en riktigt korkad reform kan jag säga. Alla förslag var gamla tokerier från gamla tiders sorteringsskola”. Vi svarar att vi minsann sett förslaget, och förstod att något skumt var på gång. Björklund svarar nu osammanhängande och hulkande. ”Men det gick snett! Ingen förstod att det bara var på skämt! Herregud det är ju helt befängt att vrida tillbaks klockan på det sättet, men sen hängde borgarblaskorna på och nu kommer jag inte ur min knipa!”

Vi börjar förklara för Jan att han måste dra tillbaka vansinnigheterna genast, men vi blir avbrutna när hans tjänstemobil ringer. ”Shit, det är Fredde! Du jag kan inte prata mer just nu, glöm det där om aprilskämt äru snäll! Nu har vi ju ändå baxat förslaget ända hit. Tja!”

KLICK

1 kommentar

Filed under Allmänt

One response to “Ångerfull Björklund efter aprilskämt

  1. Goran S.

    haha! Underbar humor🙂

    Tack för att ni levererar skratt igen – längtar tills vi får se er på pappret igen.

Kommentera

